Referat fra Bestyrelsesmøde i Grundejerforeningen Strandgaarden, Vejby
Dato: 8. november 2022
Deltagere: Christian Andersen, Erik L. Larsen & Bo H. Aagesen
Afbud: Niels Bang, Jesper Gudmann & Charlotte
G. Jørgensen
Tilbud indhentet til reetablering af udsigtspunktet v. Mågevej
Tilbuddet er 62.000 DKK incl. Moms og er udenfor budgetrammen
Der indhentes tilbud fra
andre udbydere for at validere prisen – prisen er valideret af anden tilbudsgiver
Bestyrelsen vurderer vi er nødt til at acceptere dette budget for at sikre udsigtspunktet
Bestyrelsen kontakter kystsikringsdirektoratet for godkendelse
og vil efterfølgende bringe emnet op til næste generalforsamling for endelig godkendelse
Vi vurderer igen i år at der var god deltagelse og alt haveaffald
vurderes afhentet
Bjørnemosen
Bestyrelsen/Christian følger op på kontakten til naboforeningen, da der ikke er sket yderligere
Medlemmer
Sleipnersvej 45 & 48 skal vurderes i forhold til eventuelt medlemskab af foreningen
Bestyrelsen bringer emnet med til Generalforsamlingen
Ordensregler & Servitutter i
foreningen
Vi har en udfordring med enkelte matrikler ikke overholder gældende ordensregler og servitutter
Bestyrelsen er i dialog med et medlem omkring oplag af campingvogn på grunden, hvilket
er i strid med gældende servitutter
Endvidere, er bestyrelsen af andre medlemmer blevet gjort opmærksom på, at enkelte matrikler har etableret hegn i skel og bebyggelse af anneks/hytter, som kan være i strid med gældende
servitutter
Sekundært vil vi bede administrator vurdere, hvorvidt vi som bestyrelse selv skal håndtere dette, eller hvorvidt
de enkelte sager skal påtales af anden vej
Bestyrelsen har diskuteret emnet på mødet igen i november og konstaterer at der fortsat er udfordringer med overholdelse af servitutterne
Bestyrelsen vurderer, at vi udelukkende
varetager privatretlige/foreningens servitutter og vil derfor tage emnet op med administrator, i forhold til forsat at sikre vores servitutter bliver overholdt og håndhævet korrekt
Eventuelle brud på byggereglementet vurderes værende
en sag mellem kommune og ejer, hvor eventuelle klagere må henvende sig direkte til kommunen, i henhold til reglen om påtaleret
Bestyrelsen undersøger
med naboforeninger, hvorvidt der er nogen i området der arbejder med dette, da vi ikke kan drive dette alene
Probo: Vi er meget glade for at 118 ud af 140 husstande har tilmeldt sig
Probo. Vi opfordrer de sidste 22 husstande til at få tilmeldt sig Probo, da dette er eneste måde at modtage alle informationer fra foreningen
Probo: Bestyrelsen følger op med administrator ift. videre opfølgning for udestående
medlemmer
Kontingent: Opfølgning med administrator ift. eventuelle restancer
Næste bestyrelsesmøde afholdes d. 6. december 2022