Referat december 2024

Bestyrelsesmøde Vejby

13. december 2024

Bestyrelsemedlemmer tilstede: Bo, Christian, Jesper & Charlotte (elektronisk). Frameldt: Erik & Pia


1. Opdatering på dræn, veje og rabatter

  • Dræn: Ingen bemærkninger

  • Veje: Vejene gennemgås jævnligt og der er foretaget nødvendige reparationer. Det vurderes at vi fortsat skal spare op til en mere omfattende vedligeholdelse, da slidlaget flere steder er meget tyndslidt.

  • Rabatter: Efter utallige henvendelser til Global Connect, er der fortsat ikke foretaget yderligere udbedringer efter første runde. Vi vil opfordre den enkelte ejer til selv at rette henvendelse til Global Connect, såfremt man finder rabatterne ikke er tilstrækkeligt reetableret efter nedlægning af fibernet. Bestyrelsen kan kontaktes såfremt der ønskes assistance.


2. Vedtægter

  • På den kommende generalforsamling vil bestyrelsen præsentere forslag til mindre opdateringer så vedtægterne fortsat understøtter foreningens virke.


3. Udsigtspunkter

  • Der trænger til vedligeholdelse af fællesstien til udsigtspunktet v Mågevej. Vedligehold kontaktes.


4. Administrator, regnskab og restancer

  • Administrator: Har fremsendt prisstigning m. effekt pr. 1. april 2025. Dette præsenteres på GF 2025 sammen med administrators opgaver og rolle. Bestyrelsen undersøger forud eventuelle alternative løsninger (CGJ). Alternative løsninger præsenteres ligeledes på GF 2025, såfremt de findes relevante.

  • Referatet fra sept. 2024 er ikke opdateret i arkiv af administrator. Bo følger op med Admin.

  • Probo: Der er ønske om at evaluere anvendelsen af Probo. Punktet vil blive behandlet på Generalforsamlingen 2025.

  • Regnskab: Gennemgået og følger budget

  • Restancer: Der er kontrol over åbne kontingenter – enkelt ejendom har udestående og er sat til salg. Administrator adviseres ift. tilbageholdelse af restance.

 

5. Indsamling og kommunikation indsamling haveaffald

  • Afhentning af haveaffald var en stor succes i år. Gennemgås på GF 2025.


6. Generalforsamling 2025

  • GF afholdes 20. februar 2025 kl. 18 i Nordhavnen
  • Indkaldelse og varsling udsendes jf. vedtægterne
  • Bo afklarer regnskaber og budget med Administrator – budgettet tilpasses reelt forbrug på afhentning af haveaffald og administratoromk. Eventuel hensættelse til mere omfattende vedligehold af veje diskuteres på GF 2025 ud fra konkret forslag baseret på vurdering fra specialist (Jesper)
  • Takstblad: Bestyrelsen vil indstille forslag til justering af takstblad baseret på de øgede omkostninger
  • På valg er: Bo Hammer Aagesen (Fmd), Pia Classen & Charlotte Grube Jørgensen. Derudover er Erik Larsen udtrådt af bestyrelsen efter eget ønske.
  • Bestyrelsen skal konstitueres med 3-5 bestyrelsesmedlemmer + 1 suppleant, og vi modtager gerne kandidaturer
  • Der afholdes kort virtuelt bestyrelsesmøde onsdag d. 22. januar 2025 kl. 1930 for gennemgang af regnskab, budget, mødeindkaldelse til GF og forslag til GF 2025